چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

استاد حوزه علميه مشهد گفت: بايد براي تربيت پژوهشگر موفق و پركار، اخلاق را در او نهادينه كرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين ايازي در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستآوردهاي علمي و پژوهشي حوزه علميه خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري حوزه با بيان اين كه اين نمايشگاه نشان مي دهد كه زحمات زيادي براي امر تحقيق در حوزه علميه انجام شده و مي‌شود، ابرازداشت: بايد اثرات و نتايج اين دستاوردها را در سطح حوزه و دانشگاه عملي كرد و مسأله پژوهش را تقويت نمود.

وي تأكيد كرد: بايد متوجه اين امر بود كه پژوهش و تحقيق نتيجه بخش و اثر گذار باشد.

اين استاد حوزه علميه مشهد از مسئولان و مديران مدارس علميه خواست تا زيربناي درسي طلاب را تقويت كنند و بر تربيت آنان با توجه به اخلاق اسلامي، اهتمام زيادي داشته باشند.

وي افزود: پشتوانه مهم كارها با توجه به جنبه اخلاقي افراد سنجيده مي شود.

  سلف صالح حوزه نيز تنها به آموزش اكتفا نمي كردند

 حجت الاسلام و المسلمين اسكندري نیز در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي حوزه علميه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري حوزه با بيان اين كه آموزش نقش مهمي در حفظ مكتب تشيع داشته و دارد، گفت: غني بخش آموزش، پژوهش بوده و سلف صالح حوزه هاي علميه نيز تنها به آموزش اكتفا نمي كردند.

وي با تأكيد براين مطلب كه اگر آموزش با پژوهش همراه نباشد، ركود خواهد داشت و در صورت همراهي موفقيت بيشتري كسب خواهد كرد، اظهارداشت: افرادي كه عهده دار امر آموزش هستند، بايد به ضرورت ورود به عرصه پژوهش هم توجه داشته باشند.

اين استاد و پژوهشگر در مؤسسه فقهي ائمه اطهار (عليهم السلام) مشهد افزود: بزرگان حوزه هاي علميه در تدريس خود به نكته هاي مختلف و تازه اي دست مي يافتند که اين امر به خاطر پژوهشي بودن تدريسشان بوده است.

وي در ادامه با بيان اين كه دومين نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي حوزه علميه خراسان، سرفصلي براي نمايشگاه هاي گسترده تر است، گفت: در اين نمايشگاه برخي از مراكز و مؤسسات آثار گرانبهايي ارائه داده اند كه مي تواند براي مراكز و افراد مختلف استفاده و بهره برداري شود.

حجت الاسلام و المسلمين اسكندري بر ضرورت آشنايي و كار طلاب در زمينه تحقيق و پژوهش تأكيد و خاطر نشان كرد:

بي شك طلاب در هر رشته تخصصي همانند تبليغ، ادبيات، فقه، اصول و ... بايد با تحقيق وارد شوند تا بتوانند نياز جامعه را پاسخ دهند.

وي از مسؤولان مدارس علميه خواست تا راه‌كارهاي پژوهشي را به طلاب آموزش دهند و زمينه تحقيق را فراهم كنند تا طلاب علوم ديني بتوانند در مرحله و سطوح بالاتر تحصيلي خود به صورتي تخصصي تر در عرصه پژوهش وارد شوند.

وي با بيان اين كه تحقيق به صورت آموزش صرف نبايد باشد، ابرازداشت: اساتيد هم بايد نسبت به تدريس همراه با پژوهش اهتمام داشته باشند تا تلاششان نتيجه مطلوب تري داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha